RegiOnlinessa myyt ja ostat turvallisesti TURVAMAKSUN avulla

Ei valitettavasti taida löytyä kauppamiestä- tai naista, joka verkossa aktiivisesti kauppaa tehdessään olisi välttynyt huijausyrityksiltä. Yksityishenkilöiden välisen kaupan kasvaessa, on valitettavasti myös huijausten määrä kasvanut. Turvamaksun avulla vältät käytetyn tavaran huijaukset.

Vaikka valtaosta kymmenistä tuhansista kaupoista RegiOnlinessa sujuukin vuosittain, niin huijausyrityksiä tulee ilmi lähes viikoittain.

Huijauksista huolimatta, tavaran pitää liikkua - kaikilla meillä on turhaa tavaraa, tai tarvetta jollekin. Kirpputoritkaan eivät yksinkertaisesti sovi kaikenlaisten tuotteiden myyntiin.

Tarvitaan siis ratkaisuja ongelmiin. RegiOnlinestakin löytyvä, Finanssivalvonnan valvoma Turvamaksu mahdollistaa turvallisen kaupankäynnin kuluttajien kesken. Turvamaksuun liitetyn vahvan tunnistautumisen ansiosta myös tiedät, kenen kanssa käyt kauppaa. Lue täältä miten Turvamaksu toimii.

Huijausten kohteeksi joutuvat niin myyjät kuin ostajatkin

Huijausyritykset liittyvät pääosin aina lähetettävään tavaraan. Huijarit haluavat käyttää hyväkseen hyväntahtoisuuttamme ja luottamustamme toisiamme kohtaan.

Ostajia huijataan pyytämällä maksu etukäteen. Etukäteen maksettua tavaraa ei kuitenkaan koskaan lähetetä, eikä myyjää enää tavoiteta. Turvamaksun avulla vältät ongelman helposti, kun myyjä ei saa rahaa, jos hän ei lähetä lupaamansa tuotetta.

Myyjiä huijataan ohjaamalla myyjä ottamaan maksua vastaan huijareiden ylläpitämään maksupalveluun, joka vaikuttaa viimeisen päälle luotettavalta. Huijarit pääsevät käsiksi myyjän tilitietoihin ja tyhjentävät tilin. Käyttämällä kuitenkin aina vain Turvamaksut.fi osoitetta, vältät ongelman. Kirjaudu aina vain Turvamaksut.fi osoitteessa, älä klikkaa ostajan lähettämää linkkiä.

Haluatko tehdä turvallisesti kauppaa RegiOnlinessa?

RegiOnlinesta on 25 vuoden aikana kehittynyt ohittamaton palvelu arjen apuvälineenä. Sen vahvuus on ollut paikallisuudessa ja kasvotusten tehtävässä kaupassa, joka on turvallisin tapa tehdä kauppaa.

Mutta tavaraa myydään ja ostetaan nykyään myös ympäri Suomen. Eivätkä kaikki halua päästää vieraita ihmisiä kotiinsa ja tehdä kasvotusten kauppaa.

Tällä hetkellä mahdollisuus maksaa turvallisesti Turvamaksulla lisätään automaattisesti kaikkiin RegiOnlinen ilmoituksiin, joissa on toimitusvaihtoehtona lähetys. Voit sopia edelleen eri hinnan kuin ilmoituksessasi, sekä muistakin maksutavoista, eikä palvelu pakota käyttämään Turvamaksua.

Turvamaksulla maksaessa raha vapautuu myyjälle vasta, kun tavara on vastaanotettu ja hyväksytty.

Maksutapahtumaan liitettävän Postin seurantatunnuksen avulla myyjä näkee, että paketti on vastaanotettu. Tilitämme rahat myyjälle 24 h kuluttua paketin noutamisesta, mikäli ostaja ei reagoi mitenkään.

Mikäli ostaja tekee reklamaation, raha jää Turvamaksuun, kunnes kaupan osapuolet sopivat kaupan ehdoista.

Miksi myyjänä käyttäisit Turvapalvelua, vaikka sen käyttö veloitetaan myyjältä?

Myyjänä saat tavaran paremmin myytyä, kun annat mahdollisuuden maksaa turvallisesti. Palvelu antaa myyjälle myös lisäturvaa, kun pyydät ostajia käyttämään sinulle tuttua Turvamaksua, eikä mahdollisen huijarin ehdottamaa maksupalvelua.

Koska kyseessä on maksuliikennepalvelu, käyttö edellyttää kaupan osapuolten vahvaa tunnistamista ja rekisteröitymistä palvelun käyttäjäksi.

Palvelun hinnoittelu on yksinkertainen:

  • Alle 250 € kaupat 4 % kauppasummasta
  • Yli 250 € kaupat 3 % kauppasummasta
  • Minimiveloitus 1,99 €

Miten Turvamaksut.fi palvelu toimii?

1. Kaupasta sopiminen

Myyjä ja ostaja sopivat kaupasta keskenään ja päättävät käyttää turvamaksut.fi-palvelua.

2. Tuotteen maksaminen

Ostaja maksaa tuotteen turvamaksut.fi -palvelussa rekisteröitymällä, tunnistautumalla vahvasti ja luomalla maksutapahtuman.

3. Ilmoitus myyjälle

Myyjä saa ilmoituksen maksusta ja pyynnön käydä rekisteröitymässä turvamaksut.fi palveluun.

4. Tuotteen lähettäminen

Myyjä lähettää tuotteen ja lisää Postin seurantatunnuksen turvamaksut.fi palvelussa olevaan maksutapahtumaan.

5. Kaupan hyväksyminen

Kun ostaja on noutanut paketin Postista, lähetämme viestin ostajalle, jossa pyydämme häntä hyväksymään tuotteen.

6. Maksu tilille

Hyväksynnän jälkeen kauppasumma tilitetään myyjälle.

Minua huijattiin, miten toimia?

  • Vastuu kuluttajien välisessä kaupankäynnissä on aina kuluttajalla.
  • Jos kaupanteossa tulee erimielisyyksiä myyjän ja ostajan välillä, tulee myyjän ja ostajan aina pyrkiä sovittelemaan epäkohdista tai purkaa kauppa. Mikäli asia ei selviä, voi myyjä tai ostaja tehdä rikosilmoituksen.
  • Mikäli pankkitietosi ovat päätyneet vääriin käsiin, ota välittömästi yhteyttä pankkiisi lisävahinkojen estämiseksi.
  • Mikäli tililtäsi on viety rahaa, on kyse petoksesta, joka on rikos. Tee aina näissä tapauksissa rikosilmoituksen pankkiin ilmoittamisen jälkeen.Rikosilmoituksen tekemisessä voit käyttää Poliisin sähköistä ilmoituskanavaa https://www.poliisi.fi/tee-rikosilmoitus
  • Lisäksi voit ilmoittaa RegiOnlinen käyttäjätuelle yksityiskohtaiset tiedot kaupankäynnistä, niin voimme tarvittaessa auttaa viranomaisia.